Nazwa użytkownika:

Hasło:

Autor Wątek: Rotacja map na serwerze  (Przeczytany 14644 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kurczak

  • Administrator
  • generał farmy
  • *****
  • Wiadomości: 7566
  • Karma: +643/-41
    • http://www.cfcn.pl
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Kwietnia, 2012, 11:51:58 am »
Zróbmy w takim razie na drugim serwerze coś szturmowego z normalnym vehicle respawnem. Osobiście tez uważam, że szybki respawn niszczy osiągnięcia przeciwnika: np zestrzelenie lepszego śmigłowca czy upierdliweg czołgu. jestem nawet skłonny dać wnioskującemu adminkę, żeby zmobilizować do rozkręcania serwera.

Normalny vehicle respawn był ćwiczony kilka razy, obecnie na omanie przesiadują głównie zapaleńcy niszczenia sprzętu więc się sprawdza ale na drugą mapę byłoby ok.

cynikt

  • Gość
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Kwietnia, 2012, 18:25:05 pm »
Z moich obserwacji wynika, ze szybki respawn przyciaga nowych graczy, ktorzy odblokowuja dodatki. Po pewnym czasie nikogo juz nie bawi ciagla wymiana z 1 przeciwnikiem. Szczegolnie po patchu, gdzie lepiej wziac RPG i we 2 niszczyc czolgi w kilka sekund.
Jezeli ustawicie serwer na mix conquest large / rush z mozliwoscia glosowania /1... z najbardziej popularnymi mapami, nie widze problemow z frekwencja na serwerze. Jak dostane instrukcje obslugi, to moge pomoc w rozkreceniu serwera.
W trybie rush wystepuja pojazdy =]

gouomp

  • Moderator
  • sztabowy farmy
  • **
  • Wiadomości: 2131
  • Karma: +180/-27
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #32 dnia: 02 Kwietnia, 2012, 19:18:26 pm »
Owszem są pojazdy ale to nie to samo co CQ. Szybki respawn przy Rushu oczywiście nie wchodzi w grę, bo jest to nie fair wobec jednej ze stron (atakujący na Bazarze mają ciągle czołg, broniący na Peaku mają ciągle heli itd.). Ale na CQ to inna sprawa. Od 5 miesięcy White Eagle są kierowane do graczy, którzy wchodzą właśnie po to, żeby pojeździć albo polatać. Dlatego mapy i tryby są pod nich dobrane.

Są 4 mapy, które oferują najwięcej możliwości polatania i pojeżdżenia i tacy gracze właśnie przychodzą (w serwer browserze wybierają takie opcje żeby właśnie na takie mapy/tryby trafić), tacy gracze mają dodany serwer do ulubionych. Na te serwery nie przychodzą gracze przypadkowi. Ktoś kto chce pospamować na metrze i porobić łatwe fragi nie przychodzi walczyć z czołgami i helikopterami.

Do rzeczy. Szybszy  respawn (a nie szybki, bo nie wolno tego mylić) ma służyć temu, żeby Ci gracze, którzy chcą powalczyć pojazdami mogli być w ciągłej akcji, bez skakania po spawnie w dziesięciu i bicie się o to kto wejdzie do pojazdu.

Na początku istnienia serwerów byłem zwolennikiem mixed-mode rotation. Niesety, rzeczywistość szybko wskazała na to, że rotacja nie służy dobrze popularności serwera. Ktoś kto chciał pograć na CQ wychodził jak zobaczył, że jest zmiana na Rush i nielubianą mapę. Owszem, możesz powiedzieć, że wyjdą jedni, przyjdą inni. Z tymże... nie wiem czy jesteś obeznany ze specyfiką serwerów multigaming ale exodus do 10-12 graczy po zmianie mapy w godzinach wieczornych powoduje, że już tego serwera do fulla nie pokręcisz.

Z moich obserwacji z kolei wynika, że najpopularniejsze serwery (za gametracker.com) są skierowane do konkretnej grupy graczy i ograniczają swoją ofertę do kilku map na jednym trybie. Misz-masz nie służy dobrze popularności serwera.

Ten tryb bardziej przypomina mi AA =] Szczegolnie na wiekszych

Ja też czuję nostalgię ale... ta gra nie ma przypominać piechociarskiej symulacji dla skillowców jaką była AA. Seria BF w swojej istocie zawsze skupiała się na sprzęcie (no BF3 od tego odbiega trochę niestety). Dlatego też, mimo iż tęsknię za AA, ja nie chcę żeby BF mi AA przypominało. Chcę się napingalać pojazdami a nie biegać i modlić się o to, żebym nie trafił na "skillowca" z AHK albo na zakitranych kamperów. Chcę móc zemścić się na lepszym graczu przez przypierdolenie mu z rakiety telewizyjnej i chcę zniszczyć budynek, w którym wiem, że ktoś kampi.

Podsumowując. Ja też lubię pograć na rushu ale farmerskie serwery są nakierowane na innego odbiorcę. Jeżeli przechodzić na rush to pełną gębą, włączając w to odbudowywanie siatki graczy, którzy dodali serwer do ulubionych.

Jak dostane instrukcje obslugi, to moge pomoc w rozkreceniu serwera.

Filozofii wielkiej nie ma. Trzeba wejść rano na serwer i poświęcić godzinkę, czasem dwie (tak, tak, to nie jest takie hop siup). Nie wolno ownować innych i, niestety, trzeba się dawać zabijać żeby gracze Ci nie powychodzili.

cynikt

  • Gość
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #33 dnia: 02 Kwietnia, 2012, 19:32:28 pm »
Zapewniam, ze dla 32 graczy nie potrzebujesz szybkiego respawna, jezeli ustawisz CQ Large.
Co do map, sa proste skrypty na wybor mapy i trybu poprzez glosowanie /numer.
Mapy z B2K sa duzo wieksze i przyjemniejsze do grania. Nie rozumiem, dlaczego jest tylko Oman.

Gralem przed chwila 2 rundy na Omanie. Zestrzelilem samolot, 6 smiglowcow i kilka czolgow z dzialka czolgu, nie licze namierzania, do tego konkretny suicide zabijajac smiglowiec z SMAW. Jednakze mam wrazenie, ze 32 graczy na tej mapie, to zdecydowanie za malo. Walka toczy sie o 2-3 flagi MAX.

Nie ma porownania do AA, brak dzwieku i 1 strzalu w glowe.

EDIT. Jak wszedlem ze znajomym, bylo 11/32. Teraz ciagle full =]

gouomp

  • Moderator
  • sztabowy farmy
  • **
  • Wiadomości: 2131
  • Karma: +180/-27
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Kwietnia, 2012, 19:46:32 pm »
Zapewniam, ze dla 32 graczy nie potrzebujesz szybkiego respawna, jezeli ustawisz CQ Large.

Znów odwołam się do kwestii popularności serwera. Nie jest to moja obserwacja a Kurczaka: respawn nieruszony -> zmniejszenie do 50% - wzrost popularności; powrót 50% respawnu na 100% - problemy; ustawienie po raz kolejny szybszego respawnu - znów wzrost popularności.

Dodatkowo, przy 100% respawnu istnieje szansa, że 2 kolegów nie da nikomu wejść na helikopter szturmowy. Jeżeli dobrze to rozegrają to helikopter zostanie zniszczony 20 razy w ciągu jednej rundy, i za każdym razem w ich rękach (wiem bo z Kurczakiem nie raz tak robiliśmy ;P). Szybszy respawn pozwala na to żeby gracz czekający na spawnie przejął helikopter zanim poprzedni pilot się odrodzi.

Mapy z B2K sa duzo wieksze i przyjemniejsze do grania. Nie rozumiem, dlaczego jest tylko Oman.

Namówiłem kilka razy Tow. Komiendanta na dodanie innych. Najpierw wszystkie 4 - klapa. Później chociaż tylko Sharqi - też serwer się wyludniał. Niestety na tych mapach CQ występuje tylko w niepopularnej wersji CQ Assault. Ja mimo wszystko jestem zwolennikiem tych pozostałych map, ale nie kosztem statsów.

Walka toczy sie o 2-3 flagi MAX

Hmmm... nie wiem czy jestem odosobniony w tym stwierdzeniu, ale niejednokrotnie przy pełnym serwerze gdzie nie polezę tam coś się dzieje!

A nawet gdyby, słabsi gracze muszą mieć możliwość zrobienia punktów. CQ Large im to umożliwia, zwykłe CQ już nie. Te serwery z założenia nie mają być serwerami dla pro-zajebiściaków. Wręcz przeciwnie.

Jak wszedlem ze znajomym, bylo 11/32. Teraz ciagle full

20 minut przed Twoim wejściem serwer był pusty. Wejście ekipą (w tym wypadku byliśmy to: ja, Borgir, Bogu i Irek) o tej porze gwarantuje, że serwer pokręci się rychło. Gorzej jest jak trzeba kręcić samemu.

cynikt

  • Gość
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #35 dnia: 02 Kwietnia, 2012, 19:51:35 pm »
Rozpoznalem tylko sierzanta, zreszta dolaczyl do mojej druzyny.
Co do respawnow. Po patchu np. na Caspianie ciagle sa wolne czolgi przy normalnym respie.
Do tego czolgi sa z papieru przeciwko 'lataczom', uporasz sie z heli, ktore uniemozliwia gre i za 10s wraca...
Co do map z B2K, mam na mysli serwer, gdzie teraz jest Oman, jeden serwer bez dodatku, jeden mix.

gouomp

  • Moderator
  • sztabowy farmy
  • **
  • Wiadomości: 2131
  • Karma: +180/-27
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #36 dnia: 02 Kwietnia, 2012, 19:58:18 pm »
Co do map z B2K, mam na mysli serwer, gdzie teraz jest Oman, jeden serwer bez dodatku, jeden mix.

Tak, tak. Wiem. Ja też cały czas o nim mówiłem. Jeszcze nie dawno było też Sharqi. Niby kręcił się normalnie. Ale wieczorami jak serwer się wyludniał to na Sharqi, nie na Omanie.

Aha no i wkrótce będzie już tylko jeden serwer. Oman jest mapą popularną, więc wątpię, żeby Tow. Kamiendant chciał z niej zrezygnować. Czy i jakie będą pozostałe mapy to już zależy od Kurczaka. Ja tylko biorę udział w dyskusji ale nie jestem decyzyjny.

kurczak

  • Administrator
  • generał farmy
  • *****
  • Wiadomości: 7566
  • Karma: +643/-41
    • http://www.cfcn.pl
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #37 dnia: 02 Kwietnia, 2012, 22:12:33 pm »
Ale możemy zmienić na 2 tygodnie układ na CFC na cokolwiek innego, tak dla własnego doświadczenia - może się okazać to przydatne w przyszłości. Odnośnie 64 slotów (lub 2 x 32) to po prostu nie stać mnie na finansowanie co miesiąc 81 EUR za serwery. Muszę zacząć rozsądniej gospodarować funduszami.

cynikt

  • Gość
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #38 dnia: 04 Kwietnia, 2012, 18:38:25 pm »
Najnowszy z wielu watkow o Fast Vehicle Respawn:
http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/rsfma/does_anyone_else_feel_like_fast_vehicle_respawn/

Nie polecam wsiadac do helikopterow na Omanie, gdy jestem w czolgu =]

gouomp

  • Moderator
  • sztabowy farmy
  • **
  • Wiadomości: 2131
  • Karma: +180/-27
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #39 dnia: 04 Kwietnia, 2012, 20:00:28 pm »
Artykuł dotyczy fast vehicle respawn, czyli zapewne dotyczy "instant respawn".

A co do helikopter - czołg. Jeśli helikopter poluje na piechotę to ma przesrane. Ale jeżeli helikopter walczy z innymi latającymi i ma TV na gunnerze - czołgi mają przesrane. No i jeżeli pilot chce zniszczyć czołg to zniszczy go w 10 sekund i zabije załogę bez narażania się (pod warunkiem, że nie ścigają go myśliwce, inne helikoptery i stado stingerów).

kurczak

  • Administrator
  • generał farmy
  • *****
  • Wiadomości: 7566
  • Karma: +643/-41
    • http://www.cfcn.pl
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Kwietnia, 2012, 21:09:29 pm »
Przeczytałem artykuł wklejony przez cynika....  to co robimy z vehicle respawnami ?

gouomp

  • Moderator
  • sztabowy farmy
  • **
  • Wiadomości: 2131
  • Karma: +180/-27
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Kwietnia, 2012, 21:32:15 pm »
Zgadzam się w 100%, że nie ma nic bardziej frustrującego niż zestrzelenie wrogiego helikoptera i 2 myśliwców tylko po to żeby za chwilę skupić na sobie uwagę wszystkich trzech, żądnych zemsty. Dlatego nigdy nie byłem i nie jestem zwolennikiem natychmiastowego respawnu.

Jednakże 100-procentowy czas respawnu również nie jest bez wad. Jest mniej akcji, a po akcję przychodzą gracze. Dodatkowo, niszcząc wrogi czołg/BTR w pobliżu objecta, który chcemy przejąć może pomóc nam w rzeczywistym przejęciu tego objecta, jeżeli pojazd odrodzi się nieco szybciej.

Zachęcam do spojrzenia na wykres popularności "jedynki" gdzie od momentu, w którym w opisie pojawiło się "fast vehicle respawn" i "1p start" serwer skoczył w ranku o ok 500 miejsc.

http://www.gametracker.com/server_info/195.122.134.44:25200/      (po prawej na dole)


Jeżeli serwer to końca swojego istnienia ma zostać na tych mapach/trybach, to proponuję tego nie zmieniać.

Na Omanie jest dużo sprzętu więc można by ustawić te 100% i obserwować.

gouomp

  • Moderator
  • sztabowy farmy
  • **
  • Wiadomości: 2131
  • Karma: +180/-27
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #42 dnia: 10 Kwietnia, 2012, 15:53:25 pm »
Update: w momencie zmiany nazwy serwera na CFC (+info o fast respawn i 1p start) był on w ranku na battletrackerze na 1643 miejscu. Po 10 dniach od tej zmiany jest na 893, więc skoczył aż o 750 miejsc!
* info za http://www.gametracker.com/server_info/195.122.134.44:25200/

Dodatkowo, istotną informacją jest to, że przez te 10 dni kręciłem go tylko raz, a przez resztę dni kręcił się sam!

Wychodzi więc na to, że nazwa serwera jest jednak istotna.

cynikt

  • Gość
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #43 dnia: 10 Kwietnia, 2012, 20:22:35 pm »
Przyczyna dobrego krecenia sie serwera jest fakt, ze JEDNA DRUZYNA/OSOBA kontroluje TEN SAM POJAZD od respawna do konca gry. Jak dla mnie wyklucza to gre na takim serwerze.

gouomp

  • Moderator
  • sztabowy farmy
  • **
  • Wiadomości: 2131
  • Karma: +180/-27
Odp: Rotacja map na serwerze
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Kwietnia, 2012, 23:29:56 pm »
Przyczyna dobrego krecenia sie serwera jest fakt, ze JEDNA DRUZYNA/OSOBA kontroluje TEN SAM POJAZD od respawna do konca gry.

Możesz powiedzieć, na jakiej podstawie tak uważasz? To jest normalne, że jeżeli rozbija się helikopter i ginie jego załoga to jeżeli chcą dalej latać to zespawnią się w bazie i poczekają na helikopter, to oczywiste. Jeżeli Ty żyjesz w momencie kiedy rozbije się helikopter to masz na niego małe szanse, niezależnie od szybkości respawna (no chyba, że respawn jest szybszy to wtedy jest szansa na to, że poprzedni pilot nie zdąży się odrodzić). Jeżeli nikt nie poczeka w bazie na heli to nikłe szanse żeby nim polatać nawet jak respawn będzie 200-300% normalnego czasu. Ba! Im dłuższy respawn tym szanse na polatanie mniejsze.

Ale co mnie tutaj ciekawi to na jakiej podstawie uważasz, że jedna osoba (bądź dwie) kontrolujące helikopter przez całą rundę wpływa na to, że się dobrze kręci? To znaczy że co? Że 14 graczy chętnie przychodzi na serwer bo, dzięki Bogu, nie mają szans na polatanie? ;) Nie kumam...

Jak dla mnie wyklucza to gre na takim serwerze.

Yyyy... czyli, że co? Bo nie bardzo rozumiem. Że niby mamy to zmienić bo ważniejsza od popularności serwera jest Twoja na nim obecność?

Ja wyłączam się z dyskusji bo nie chcę być posądzany o brak obiektywizmu.
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia, 2012, 23:32:36 pm wysłana przez gouomp »